A paraziták táplálkozásának szabályai, Tanulj pihenni

a paraziták táplálkozásának szabályai

Kapcsolat Immunrendszerünk erősítése — 2.

Navigációs menü

Mivel a téma igen fontos, és meglehetősen nehéz szűk keretek köré szorítani, egy külön fejezetet szeretnék szentelni ennek az alapvető témának. Nagyon sokan a paraziták táplálkozásának szabályai is sejtik, hogy a bélrendszer nemcsak az emésztés és a felszívódás helye, hanem fontos immunszerv is.

Ez a baktériumtömeg a saját sejtjeink számának tízszeresét!

Mindkét kultúrában kezdettől fogva vallási-filozófiai törekvések része volt. Következetes, az egész közösségben gyakorolt vegetáriánus életmódot egy természeti népnél, vagy őslakos közösségben sem találtak. A vegetarianizmus — mint fogalom és jelentékeny mértékben elterjedt táplálkozási gyakorlat — európai első feljegyzései a Bibliából valók amint megemlíti, hogy Isten az embernek, megteremtése után növényi táplálékot rendel. A köznép szükségszerűen húsban szegényen táplálkozott, de tengeri nép lévén népszerű volt az olcsó hal. Az ó-egyiptomi papok, a perzsa Zarathustra hívei, a buddhizmus, később a zen-buddhizmus követői mind vegetáriánusok voltak.

Táplálásuk, a megfelelő életfeltételek biztosítása létfontosságú — legalább annyira, mint a saját sejtjeink táplálása. Ez a hasznos baktérium tömeg baktériumflóra, bélflóra védi szervezetünknek azt a részét, ami a külvilággal, a külvilágból érintkező anyagokkal érintkezik — a bélnyálkahártyát. Számtalan feladata van minden ember baktériumflórájának: Elősegíti a bélnyálkahártya felszínén található immunanyag ellenanyag, mely a védekezésben vesz részt termelődését.

Segíti az idegen anyagok felismerését és a falósejtek működését. Részt vesz a normális bélműködés kialakításában is. Vitaminokat termel a szervezet számára B-vitaminok, K-vitamin.

Tücskök, férgek, giliszták, lárvák – a legjobb ételek diétázóknak

Gátolja a kórokozó baktériumok, paraziták és gombák megtelepedését és szaporodását. Gyulladáscsökkentő anyagokat termel. Az immunrendszer tehát csak egészséges bélflórával képes a kifogástalan működésre, ami sajnos gyógyszerek — antibiotikumok, savkötők, gyulladáscsökkentők — mértéktelen szedése, helytelen táplálkozás, stressz, alkohol, dohányzás következtében szinte minden embernél nagymértékben károsodott. Fontos tehát regenerálni, egyrészt célirányosan, megfelelő szimbiotikumokkal, másrészt azzal, hogy tudatosan odafigyelünk táplálkozásunkra.

Táplálkozás hatása Csak a bélrendszerben mintegy különböző mikroba tenyészik; hogy hasznosak vagy károsak telepszenek-e meg bennünk, azt naponta mi magunk határozzuk meg azzal, hogy mit eszünk!

Táplálkozás

Az elfogyasztott táplálék közvetlen befolyással van a bélflóra összetételére. Bélbaktériumaink számára egészséges környezetet a teljes értékű táplálkozás révén tudunk biztosítani, amely bővelkedik a friss, nyers, rostos ételekben. A zöldségekben, gyümölcsökben, gabonafélékben lévő vízoldható az epilepszia oka lehet a férgek a hasznos bélbaktériumok táplálékai.

a paraziták táplálkozásának szabályai

Ugyanakkor kulcsfontosságú lépés a fehérjebevitel csökkentése, hiszen a többletfehérjétől a szervezet sav-bázis egyensúlyát felborító savak keletkeznek, márpedig savas környezetben az immunrendszer gyengébben működik. Étkezés szempontjából fontos tehát a sav — bázis egyensúly fenntartása. Érdemes minél több lúgos ételt fogyasztanunk, hiszen az immunsejtek működése enyhén lúgos közegben a legoptimálisabb. A leginkább lúgosító ételek a zöld levelű növények káposztafélék, brokkoli, spenót, salátafélék, csírák, stb.

Nagyon fontos a testsúly is az immunvédekezés szempontjából is. A túlsúly az orvosi kutatások bizonysága szerint csökkenti az immunitást — jelentősen visszaveti a T-ölősejtek és a makrofágok működését. A megemelkedett koleszterin- és vérzsírszint szintén csökkent immunitáshoz vezet.

Normál bélflóra helyreállítása

Így nem meglepő, hogy túlsúlyos embereknél gyakoribbak a fertőzések, mint a normál testsúlyú emberek körében. Normál bélflóra helyreállítása Ha a felsorolt okok miatt már károsodott a bélflóránk, a táplálkozás átállítása és a testsúlyrendezés mellett érdemes célirányosan is tehetünk azért, hogy helyreálljon az egyensúly.

a paraziták táplálkozásának szabályai

A bélflóra regenerálás mesterei a megfelelően kiválasztott szimbiotikumok: olyan táplálék-kiegészítők, melyek probiotikumot hasznos bélbaktériumokat és prebiotikumot a hasznos bélbaktériumok tápanyagait is tartalmaznak. A normális bélflóra helyreállításnak viszont megvannak a megfelelő lépései!

a paraziták táplálkozásának szabályai

Nagyon nem mindegy, hogy hogyan, és mit teszünk, mert nem megfelelően végzett kúra esetén csak kidobjuk a pénzünket, és nem változik semmi! A helyes bélflóra regenerálás lépései: Első lépésként nagyon fontos, hogy előzőleg tisztítsuk ki a bélrendszert, hiszen csak így tudnak megtelepedni a hasznos a paraziták táplálkozásának szabályai.

a paraziták táplálkozásának szabályai

Enélkül a különböző probiotikumok szedése csak pénzkidobás, és a kívánt hatás is elmarad. Amennyiben a bélrendszerben gyulladás is van, alkalmazzunk gyulladáscsökkentő gyógynövényeket. Bevált gyulladáscsökkentő teakeverék bélproblémákra a kamillából, körömvirágból, cickafarkból, édesgyökérből, orbáncfűből készült tea.

Ha már nincsen gyulladás a bélrendszerben, jöhet a bélrendszer tisztítása.

Táplálkozás hatása

Erre is számos módszer létezik: a böjtölés a legerősebb tisztító és gyulladáscsökkentő! Alkalmazhatunk beöntéseket is, de aki szelídebb módszereket alkalmazna, válassza a gyógynövényeket és a bélben megduzzadó rostokat pl. A béltisztítás után lehet probiotikumokat hasznos baktériumtörzsek bejuttatni. A szinbiotikumok a pro-és prebiotikumok együttesét jelenti, vagyis olyan készítmények, amelyek alkalmazása során a két tényező kedvező hatásai érvényesülnek.

A megfelelő probiotikumok kiválasztásánál figyelj arra, hogy tartalmazzon: — valamilyen prebiotikumot — több féle baktériumtörzset — és megfelelő csíraszámot 6,5 milliárdnál kezdődik!

WhatsApp Az egészséges táplálkozás a szabályok szabálya, a jó cél a napi gyakorlás. Ami nem azt jelenti, hogy nem fogyaszthat édességeket vagy zsíros ételeket, de kritériumokkal és mértékkel kell fogyasztania őket, változatos és kiegyensúlyozott étrendben. Röviden: rendelkeznie kell egy élelmiszermodelldel, amelyet nap mint nap követhet, a megfelelő kivételekkel. Az egészséges táplálkozás lényegében növeli a növényi és egészséges ételek, a halak és a hüvelyesek fogyasztását.

Amennyiben erősen sérült a bélnyálkahártya, és nagymértékben sikerült kiirtani a hasznos bélbaktériumokat, ne várjunk csodát egy — két hetes probiotikum kúrától! Sok esetben a bélflóra helyreállítása kitartó munkát igényel, több hónapot jelenthet! Hasznos bélflóránk erősítésével viszont csak nyerhetünk: nemcsak a paraziták táplálkozásának szabályai válik rendezetté, hanem ellenálló képességünk is nagyobb lesz.

Vegetarianizmus

Az elsavasodás és a bélflóra egyensúlyának a megbomlása minden betegség melegágya, kezdve a fertőző betegségektől a szív- és érrendszeri problémákon át a rákig. Az immunrendszert erősítő táplálkozás szabályai tehát a következők: Kerüljük az adalékanyagokat tartalmazó készételek fogyasztását, nagyon ritkán járjunk gyorséttermekbe, iktassuk ki étrendünkből az instant, a zacskós, a finomított és a konzerv élelmiszereket ezekben nincsenek a szervezet számára hasznos tápanyagok.

A mesterséges ételekben található adalékanyagok egyre több allergiás tünetet okoznak.

Ezek az anyagok megtévesztik az immunrendszerünket: testidegen anyagként ellenségnek érzékeli az immunrendszer téves riasztás — megtévesztett immunrendszer, ami később saját sejtjeit támadja. Próbáljuk meg ételeinket mindig friss és vegyszermentes alapanyagokból elkészíteni.

Egész évben egészséges állapotának szabályai!

Fogyasszunk minél több nyers ételt, zöldséget, gyümölcsöt és a paraziták táplálkozásának szabályai, ugyanis a nyers ételek tartalmazzák a legtöbb jótékony vitamint, ásványi anyagot és enzimet, és rostjaik a hasznos bélbaktériumok alapvető táplálói. Egyáltalán ne fogyasszunk cukrot! Az egyik legerősebb savasító!

Helyette inkább használjuk a természetes mézet, esetleg szteviát, vagy nyírfacukrot. Kerüljük a finomított szénhidrátokat fehérliszt, a paraziták táplálkozásának szabályai, fehérrizsamelyek úgy gátolják az immunsejtek mozgását, mintha mocsárban szeretnénk úszni, és nem biztosítanak tápanyagot a bélbaktériumok számára sem. Részesítsük előnyben a fermentált természetes módszerekkel savanyított élelmiszereket, mivel a fermentáció során képződő baktériumok és gombák támogatják a bélflórát, és ezáltal az immunrendszert savanyú káposzta, kimcsi, hordós csalamádé, kefír, joghurt.

Igyunk minél több tiszta vizet, zöldteát, gyógyteákat. Az elégtelen folyadékbevitel miatt számos egyéb káros hatása mellett csökken a vérmennyiség, amely az immunsejtek mozgásterét szűkíti. Cikksorozatom következő részében az immunrendszert támogató gyógynövényekről olvashatsz.

Olvassa el is